امروز: ۱۴۰۳/۲/۶



اخبـــار
ایران به عراق نامه داد/ احتمال حضور زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین
در حالی که چهار ماه تا اربعین حسینی باقی مانده، بسیاری از عاشقان حسینی در انتظار موافقت مسؤولان برای تشرف به عراق در ایام اربعین هستند تا بار دیگر بتوانند مسیر عشق را با پای پیاده طی کنند.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۸ ساعت ۹:۱۱

اعزام غیرمجاز به عتبات ادامه دارد/ آمادگی سازمان حج و زیارت برای ساماندهای سفرها
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام های خارج از روال قانونی زائران به عتبات توسط افراد غیرمجاز همچنان ادامه دارد، گفت: سازمان حج و زیارت آمادگی دارد اعزام‌های گروهی زائران به طور محدود را برنامه‌ریزی و اجرا کند.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۵ ساعت ۱۱:۳۰

احتمال واکسینه‌شدن تعداد زیادی از مردم تا 5 مهر/ حسرت زیارت اربعین 2 ساله می‌شود؟
امسال با توجه به آغاز واکسیناسیون کرونا در کشورهای مختلف، به نظر می‌رسد وضعیت پیاده‌روی اربعین نیز نسبت به سال گذشته تغییر کند. البته هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و عاشقان حسینی نگران دو ساله شدن حسرت زیارت اربعین هستند.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۴ ساعت ۹:۳

۳ سناریو برای اربعین 1400 متصور است
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در تشریح تدابیر اتخاذ شده جهت مراسم حج امسال با توجه به اظهاراتی از سوی مقامات عربستان، گفت: وزیر بهداشت قول دادند که در صورت برگزاری مراسم حج و اعزام حجاج ایرانی، تامین واکسن کرونا برای حجاج را بدون نوبت انجام داده و واکسن برایشان تامین شود.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۵ ساعت ۹:۲۳

توصیه امام رضا (ع) برای آمادگی ورود به ماه رمضان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،حجت‌الاسلام خلج، دربارۀ لزوم آمادگی برای ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان را خداوند فرصتی برای رشد و تزکیه قرار داده است و در بین عبادات بر روزه‌داری تأکید شده، چرا که این نوع عبادت یعنی سختی دادن به جان و تن، متناسب با این فضای رشد است. خداوند درباره وجوب روزه این ماه فرمود «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ‏ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُون‏» یعنی اى اهل ایمان، روزه بر شما مقرّر شده، همان‌گونه که بر پیشی
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۹ ساعت ۸:۳۵

شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، با تبریک عید عید نوروز به هم‌میهنان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، و با ابراز امیدواری به کسب برکات مادی و معنوی از تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه و متبرک شدن سال ۱۴۰۰ به دو عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولی‌عصر(عج)، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۵ ساعت ۸:۴۱

عربستان سکوتش را درباره حج ۱۴۰۰ شکست/ قبل از اعزام واکسن بزنید
در حالی که حدود ۶ ماه است که کشورهای اسلامی منتظر تصمیم سعودی‌ها برای حج تمتع سال آینده هستند، بالاخره عربستان سکوت را شکست و وزیر بهداشت این کشور زدن واکسن را شرط اصلی برای پذیرش زائران خانه خدا عنوان کرد
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت ۸:۵۰

ییس مرکزپزشکی حج وزیارت:اعمال رویکرد سختگیرانه برای تایید استطاعت جسمی زائران حج آتی
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اعمال رویکرد سختگیرانه برای تایید استطاعت جسمی زائران کشورمان در حج آتی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت ۸:۱۷

رایزنی مسئولان حج ایران و عراق در باره حج آینده
مسئولان حج ایران و عراق در ارتباط تصویری درباره حج آینده به گفتگو و تبادل نظر پرداختندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، مسئولان حج جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دریک نشست ویدئو کنفرانس درباره حج آینده به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ساعت ۸:۱۶

بازگشایی سفر عتبات منوط به نظر نهایی ستاد ملی مقابله با کروناست
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سازمان آمادگی کامل در حوزه اجرایی برای از سرگیری اعزام ها براساس شیوه نامه های بهداشتی را دارد، گفت: منتظر نظر نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ساعت ۸:۱۳

طاهر درودی تشریح کرد؛ احتمالات پزشکی و بهداشتی برگزاری حج تمتع
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت از احتمال فراوان برگزاری حج تمتع با حضور زائران کشورهای مختلف خبر داد و گفت: فکر می‌کنیم دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ عربستان کاهش یابد، اما تاکنون سعودی‌ها هیچ دستورالعملی را ارائه نکرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ساعت ۱۱:۷

بی‌خبری از برگزاری حج تمتع ۱۴۰۰ / عربستان اطلاعیه صادر نمی‌کند
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه عربستان هیچ گونه اطلاعیه و اخباری در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری حج آینده منتشر نمی‌کند، گفت: در این موضوع همچنان بی‌خبری وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۹ ساعت ۸:۷

رئیس سازمان حج وزیارت: مرکز پزشکی حج و زیارت همراه ارزشمندی در حفظ سلامت زائران است
رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اهتمام این سازمان به سلامت زائران در تشرف به اعتاب مقدسه و حج گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت همواره همراه ارزشمندی برای این سازمان در حفظ و تامین سلامت زائران حج و سفرهای زیارتی اعتاب مقدسه بوده اند
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲ ساعت ۸:۲۷

لزوم تسهیل زیارت زائران عتبات عالیات
حجت الاسلام والمسلمین نواب در نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بر ضرورت استفاده از زیرساخت های موجود در عتبات عالیات برای تسهیل زیارت زائران تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ساعت ۹:۴۹

زائران اربعین ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض خروج معاف هستند
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه این کمیسیون، زائران اربعین ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض خروج معاف هستن
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ساعت ۸:۵۰