امروز: ۱۴۰۲/۱۲/۲۹



لیست مطالب
آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)؛عید منتظران
نهم ربیع الاول یادمان آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) و نخستین روز امامت منجی عالم بشریت است. ستاره‌ای فروزان که دل‌ها برای دیدنش و گیتی برای عدلش بی قراری می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۶ ساعت ۹:۲۴

مجوز اقامه نماز در مسجدالحرام و بازگشایی روضه منوره حضرت رسول(ص) صادر شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، تلویزیون رسمی عربستان اعلام کرد: مقامات عربستانی به شهروندان و افراد مقیم این کشور اجازه داده‌اند که پس از ۷ ماه تعطیلی، در مسجدالحرام نماز اقامه کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۳۰ ساعت ۸:۲۸

ربیع الاول؛ماه فرود ذخایر برکات و نور خدا بر زمین
پس از فارغ شدن از ماه محرم و صفر و عزاداری برای حضرت «سید الشهدا (ع)»، اربعین حسینی، رحلت «پیامبر اکرم (ص)»، شهادت «امام حسن مجتبی» و «امام رضا (ع)» مؤمنان با کوله باری ارزشمند از مواعظ قرآن و اهل بیت (ع) وارد ماه شادی یعنی «ربیع الاول» می‌شوند. برای اکثر مسلمانان این حدیث معروف پیامبر (ص) آشناست که فرموده اند: هرکس در آستانه ماه «ربیع الاول» خبر خوش اتمام ماه صفر بدهد او را به بهشت بشارت می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۸ ساعت ۸:۲۱

خیرخواهی،اساس حرکت امام حسین(ع)
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در هشتمین برنامه در مدرسه عاشورا گفت: در اربعین عاشورای حسینی قرار داریم، اربعینی که دل همه علاقه مندان به سوی سرزمین کربلا پر می‌کشد و همه آرزو می کنند در آن سرزمین باشند، سال گذشته سه میلیون 500 هزار زائر ایرانی در این مراسم حضور داشتند و امسال همه همان عاشقان در حسرت سفر زیارتی حضرت سیدالشهداء در خانه نشستند
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۳ ساعت ۸:۲۶

حال و هوای حرم نبوی در آستانه رحلت پیامبر(ص)
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هرساله در ایام رحلت پیامبر اعظم (ص)، زائرانی از کشورهای مختلف به مسجدالنبی (ص) مشرف می‌شدند، اما امسال با شیوع کرونا و لغو عمره مفرده برای مسلمانان سایر کشورها از سوی سعودی‌ها، عاشقان رسول الله (ص) امکان تشرف به مدینه منوره را ندارند و فقط ساکنان عربستان آن هم با اعمال محدودیت و استفاده از ماسک می‌توانند به حرم نبوی تشرف یابند.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۳ ساعت ۸:۲۱

بررسی راهکارهای جدید برای اعزام زائر به اعتاب مقدسه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، آقای علی رضا رشیدیان افزود: در شرایط کنونی از روش های قبلی برای اعزام زائر به سوریه و عراق نمی توان استفاده کرد و باید با بهره گیری از ظرفیت دفاتر کارگزاری و بخش غیردولتی بسترهای زیارتی برای جذب و اعزام زائرفراهم شود.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۳ ساعت ۸:۱۶

شرح و تفسیر زیارت اربعین
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله محمدحسن احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم به شرح و تفسیر زیارت اربعین پرداخته است که حاصل آن در دو بخش تقدیم مخاطبان می شود.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۹ ساعت ۸:۳

دبیر ستاد مرکزی اربعین: ایران هیچ زائری به عراق اعزام نمی‌کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدی فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه ما تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی از سوی دولت عراق برای پذیرش زائر نداشتیم، گفت: تا این لحظه دعوتنامه و اطلاعیه رسمی در این باره به ایران ارسال نشده است.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۰ ساعت ۸:۴۰

برنامه‌های کمیته فرهنگی اربعین به صورت مجازی برگزار می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ملاک بودن تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در پیاده روی اربعین گفت،: رهبر معظم انقلاب در این سخنان خود، تمام مطالب را به صورت کامل بیان کردند
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۹ ساعت ۸:۲۸

داغ سترگ عروج سپیدجامگان «منا» فراموش ناشدنی است نوشته شده توسط علی احمدی نیا
زمان و مکان وقوع حادثه صبح پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ شمسی(۱۰ ذی‌الحجه ۱۴۳۶هـ.ق/ ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی)، همزمان با عید قربان، حاجیان از منا به سوی جمرات حرکت کردند. ۵ گذرگاه طریق المشاه، شارع الجوهره، سوق العرب، ۲۰۴ و ۲۰۶، زائران را از منا به جمرات وصل می‌کند. فاجعه مرگبار منا، جایی در میانه گذرگاه ۲۰۴ رخ داد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۳ ساعت ۸:۳۳